Het Vu

11-03-2021

Het was weer tijd voor een ritje naar Amsterdam, tenminste voor paps, mams en zusje. Ik was heerlijk een dagje FTD vrij, ook wel eens lekker. Dus deze keer geen "ervaringsblog" van mijn kant maar meer een verslag hoe het was bij dokter Pijnenburg. 

's Ochtends was het tijd om naar 't Vu te rijden, zoals gewoonlijk bleek het mee rijden in de auto toch wel wat issues op te leveren. Hij wil zo graag helpen maar met zijn hulp in de auto reis je via Maastricht naar Groningen (als je er al komt). Gelukkig is mijn zusje net zo mondig als dat ik kan zijn waardoor er na 3 keer een ferme waarschuwing de rust in de auto was teruggekeerd. Een vrij goede start van het traject! 
Aangekomen bij 't Vu bleek er toch weer een vergissing te zijn en werd mijn zusje door één van de medewerkers niet doorgelaten. Gelukkig waren daar de medewerkers van het alzheimercentrum waardoor ze toch alle 3 door konden. 
De afspraak bij de dokter ging vrij voorspoedig, er gaat een nieuwe MRI gemaakt worden, het benoemen van het speelgoed ging aardig (alle dieren waar hij vaak mee aanraking komt kan hij zich goed herinneren). Daarnaast verraste de dokter mijn moeder met 2 mededelingen. 1, Paps gaat getest worden of we te maken hebben met de erfelijke variant (best heel spannend voor zusje en mij) en nummer 2, of paps zijn hersenen wilt doneren als hij komt te overlijden. Dat laatste is toch wel even slikken. Volgens paps niet, "Ik ben dan toch dood" waren zijn woorden. 
Nu, een aantal dagen later, realiseren we ons des de meer dat het allemaal wat vreemd werkt in zijn hoofd. Hij is in zijn beleving niet ziek maar waarom zou je dan wel je hersenen willen doneren? Groot raadsel voor ons. Zou hij het dan toch onbewust weten of interesseert het hem gewoon simpelweg niet. 
Als afsluiting mocht paps nog mee met een medewerker voor een gesprek wat ze mee kunnen nemen in onderzoeken waardoor FTD makkelijker bij huisartsen te herkennen wordt. 

Al met al, een hele achtbaan voor hem, hij heeft na de afspraak heerlijk geslapen. Op naar 31 maart, dan gaat de MRI gemaakt worden! We wachten het allemaal weer af.  

© 2024 Laura. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin