Losweken

12-01-2021

Mijn vader was (en is, vindt ie zelf) een statige man. Goede baan, een mooie auto onder de kont, degelijk huis, onafhankelijk, intelligent, brede kennis, dominant, een zakenman, zoals ik hem mij voor zijn pensioen kon heugen. Iemand ook met best wel een ego hoewel dat natuurlijk niet heel erg lief is, dat zo over je eigen vader te zeggen. Maar ach, het sugercoaten van bepaalde zaken geeft geen reëel beeld van de situatie. 

Terug naar de hedendaagse situatie, losweken is de titel van deze blog en die ik heb ik niet voor niks gekozen. We lopen toch wel tegen bepaalde zaken aan waar ik graag jullie ervaringen in zou willen horen. Hoe zorg je ervoor dat je bepaalde verantwoordelijkheden bij een eigenzinnige FTD-er vandaan haalt zonder iemand daarin zijn ego te krenken of buitenspel te zetten. 
De situatie waarin wij ons begaven is goddank met een sisser afgelopen maar ik hou m'n hart vast als het gaat om grotere financiële verantwoordelijkheden. Natuurlijk is de kortste klap het hem ontnemen van deze verantwoordelijkheden maar dat gaat een bak met ellende opleveren waar niemand op zit te wachten. 
Het is een lastig iets, mijn vader zijn overtuiging dat ie dingen (zoals vroeger) goed kon regelen versus de huidige situatie dat hij denkt dat ie het kan maar er uiteindelijk een puinhoop van maakt en mijn moeder en ik mogen puinruimen. Het zou fijn zijn als we dit konden voorkomen. 

© 2024 Laura. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin